تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۴۰۷۸۹۰
برداشت بی‌رویه معادن در کوه‌های بلند مرتبه رستم‌کلا که در سال‌های اخیر باعث ناپدید شدن این رشته کوه‌ها شده است و همچنان نیز این روند ادامه دارد و کوه‌ها پس از دیگری در این منطقه محو می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، رستمكلا، شهری كوچك در استان مازندران و از توابع شهرستان بهشهر، در فاصله 35 كیلومتری از ساری به سمت شرق مازندران واقع است كه دارای معادن بسیار فراوان است كه همین ویژگی موجب سرازیر شدن سودجویان به این شهر و تخریب محیط زیست شد.

معادن سنگ شهر رستمكلا، به موازات جاده سراسری ساری به مشهد قرار دارد، بهره برداری از این معادن به حدی گسترده است كه در سال‌های اخیر چند معدن بزرگ كه همانند رشته کوه در مقابل دیدگان مردم این شهر قرار داشت به طور كلی ناپدید و با برداشت كامل از آن، با سطح زمین برابر شد.

این روند البته در حال حاضر نیز ادامه دارد و ظاهرا هیچ برنامه‌ای برای جلوگیری از فعالیت و بهره برداری بی‌رویه از این معادن وجود ندارد.

دستگاه‌های مربوطه باید جلوی نابودی منابع طبیعی و محیط زیستی در این مناطق را بگیرند و صدور مجوزات برای چنین پروژه‌هایی متوقف شود تا اینگونه برداشت های بی‌رویه را شاهد نباشیم، به زودی  پایگاه خبری بلاغ مازندران با پیگیری‌های رسانه‌ای خبرهای تکمیلی را برای آگاه‌سازی مردم انتشار خواهد داد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما