تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۲۹۰۶۷۶
حقیقت، حقیقت است و با نظر افراد تغییر پیدا نمی‌کند پس معیار حقیقت انسان‌ها نیستند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، دوستان شهید جمشیدی که از دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان دانشگاه هستند در ادامه راه شهید به دنبال گسترش فرهنگ ناب محمدی و دستگیری از محرومان تلاش می‌کنند و چون شمعی می‌سوزند تا با ایجاد روشنایی در این دنیای تزویر و نیرنگ مردم‌شان بتوانند راه را از چاه بشناسند.

از دوستان شهید جمشیدی خواستیم تا چند دقیقه‌ای از شهید و اهداف آن با هم گفت وگو کنیم.

محمد یکی از دوستان شهید با اشاره به قیام امام حسین(ع) اظهارکرد: زمانی که امام حسین(ع) از مکه به کربلا می‌آمد، به او می‌گفتند برای چه خودتان را به کشتن می‌دهید؟

وی گفت: حقیقت، حقیقت است و با نظر افراد تغییر پیدا نمی‌کند همانند روز که یک حقیقت است و اگر تعداد زیادی بگویند شب است، روز به شب مبدل نمی‌شود، پس معیار حقیقت انسان‌ها نیستند.

حسین یکی دیگر از دوستان شهید نیز افزود: حضرت علی (ع) می‌گویند: حق را بشناس آنگاه انسانی که از حق پیروی می‌کند شناخته می‌شود و برخی‌ها با موج سواری برجمعیت می‌خواهند سردمداری کنند و به جایی برسند، اما امام علی(ع) کسی نبود که جلوی ظلم و ستم سر خم کنند و در مورد بیت‌المال نیز با هیچ کس تعارف نداشتند.

محمد گفت: هیچ دولتی جنگ را از کشور دور نکرد ما در زمان بنی‌صدر هم جنگ داشتیم، دولت‌های مختلف آمدند و رفتند و اما این حضور ملت زیر سایه ولایت بود که سبب شد دشمن جرأت نکرد با ما وارد جنگ شود.

وی با اشاره به وعده‌های این دولت افزود: امیدواریم وعده‌ها در دولت بعدی عملی شود زیرا سفره ی مردم خالی است و وعده‌ها در حد وعده باقی ماند.

حسین نیز با اشاره به وعده‌هایی که به آن عمل نشد تأکید کرد: بازی کردن با ارقام برای هرکسی که آمار و ریاضی بداند آسان است این مردمند که باید بهبودی در جامعه و معیشت خود احساس ‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: حقوق نجومی برای ملت توجیهی ندارد زیرا این انقلاب را ملت و خون شهدا به ثمر رساند تا با حکومت اسلامی، عدالت را در زندگی حس کنند نه دولت‌مردان بخواهند با معیارهای دوگانه کارهای خود را توجیح کنند.

وی با اشاره به مسکن مهر گفت: این طرح در 23 سال پیش مطرح شده بود اما اکنون با معیارهای دوگانه این طرح را زیر سئوال می‌برند، در نظام جمهوری اسلامی نباید با کلمات بازی شود بلکه باید به مشکلات مردم رسیدگی و آن‌ها را رفع کنند.

محمد تصریح کرد: مسیر شهادت حق است و شهدا نیز به ولایت اعتقاد قلبی داشتند زیرا در وصیت نامه شهدا نام ولی فقیه و پشتیبانی آن سفارش شده است.

وی گفت: مردم عزیز باید بیشتر مطالعه کنند تا حقیقت را با معیار بسنجند و با حضور در انتخابات فردی را که دلسوز کشور و مردم باشد انتخاب کنند تا اقتدار جمهوری اسلامی ایران در چشم جهانیان بدرخشد.

حسین تأکید کرد: دفاع از کشور وظیفه است و کسانی که از سر سیری شهدای مدافع حرم را زیر سئوال می‌برند، بدانند این امنیت را مدیون خون شهدا هستند.

دوست شهید جمشیدی با اشاره به عزت کشورها افزود: اگر کشورها در مقابل استکبار و زورگویی جهانیان سر خم کنند همانند افغانستان عزت آن ها پایمال می‌شود.

حسین در مورد مبلغ دریافتی خانواده‌های شهدای مدافع حرم اظهارکرد: یک عضو از بدن را چند می‌فروشید؟ آیا حاضر هستید با پرداخت یک دیه کامل عضوی از بدن‌تان قطع شود؟

وی با اشاره به خرید کالا و مالیات 9 درصدی اضافه کرد: اگر فرض کنیم قیمت دیه انسان 250 میلیون تومان است پس مالیات آن 20 میلیون تومان می‌شود، آیا ما به دولت این مالیات را برای تأمین امنیت پرداخت می‌کنیم؟ پس امنیت ما از کجا تأمین می‌شود؟ هزار شهید مدافع حرم کشور را بیمه کردند و 70 میلیون جمعیت ایران مدیون خون شهدا هستند، آیا هر کسی جرأت دارد در مقابل داعشیان وحشی بایستد؟ پس باید گفت: شجاعت این عزیزان چند؟

دوست شهید جمشیدی خاطرنشان کرد: بودجه نظامی کشور را که سبب امنیت کشور است به بهانه‌های مختلف کاهش می‌دهند و این جای بسی تعجب است، زیرا اگر امنیت نباشد رونق اقتصادی معنا ندارد.

وی با اشاره به مدل برجام گفت: مدل برجام چیست؟ آیا کشوری که به دست مردم و خون شهدا به ثمر رسیده است باید خدمتگزاران مردم در مقابل آنها پنهان کاری و فرا فکنی کنند؟

محمد روشنگری برای مردم را وظیفه نام برد و گفت: عمار نیز کارش روشنگری بود و چراغ راه را برای مردم روشن می‌کرد.

حسین با اشاره به سخن همسر شهید مسلم خیزاب تصریح کرد: (چرا عده‌‍ای معلول‌الحال و عافیت‌طلب برای جذب رأی این گونه رفتارمی‌کنند، آن‌هایی که نفس‌های‌شان از جای گرم بلند می‌شود که خود لیاقت شهادت و حتی صحبت‌کردن در مورد شهادت را ندارند و بر صندلی‌ها و میزهای‌شان تکیه زدند این را بدانند که شهید خود را ندید و خدا را دید).

دوست شهید علی جمشیدی تأکید کرد: هر چه هجمه‌ها افزایش پیدا کند ما گوش و چشم‌مان به رهبر است و مسئولان بدانند که چهار پایه میزشان بر روی خون شهدا است.

وی در پایان با اشاره به حضور کم رنگ مسئولان در مراسم سالگرد شهدای مدافع حرم گفت: کسانی که در این مراسم شرکت می‌کنند از طرف شهدا دعوت می‌شوند و شرکت در مراسم شهدا سعادت می‌خواهد که نصیب هر کسی نمی‌شود.

خدایا ما را ازآن دسته کسانی قرار مده که یا علی (ع) را بر زبان دارند و ادعای عشق حسین (ع) می‌کنند اما در عمل قبل از دشمنان اسلام، حق را سر می‌برند و آن را قربانی لذات دنیایی خویش می‌کنند.

خداوندا یاری‌مان کن تا حب دنیا از حب علی(ع) برای‌مان ارجح نشود.

خداوندا نظری بیفکن تا در دنیا غرق نشویم و هوا هوس‌های دنیا چشم دلمان را کور نکند که چراغ راه را بشکنیم و در گمراهی و سیاهی به دنبال سراب بگردیم.

آمین یا رب العالمین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴