تاریخ انتشاردوشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۴
کد مطلب : ۲۱۸۵۳۱
به مناسبت روز پزشک با یک روحانی به گفت‌گو نشستیم که 25 سال پیش، پس از مشاهده کمبودهای درمانی کشور به رشته پزشکی روی آورد و امروز نیز با مشاهده مشکلات شهر به شورای شهر ورود پیدا کرده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام حسن حسن‌نتاج مدیر بیمارستان تخصصی کودکان امیرکلا و عضو شورای شهر بابل به مناسبت روز پزشک میهمان پایگاه خبری بلاغ بود. گفت‌وگوی شنیدنی این پزشک روحانی را در ادامه بخوانید.

دکتر حسن‌نتاج درباره نحوه ورود خود به حوزه علمیه، اظهار کرد: در سال 65 و در سن 15 سالگی وارد حوزه علمیه مشهد شدم. در آن مقطع زمانی، خانواده‌ها درگیر جبهه و جنگ بودند و معنویت خاصی بر کشور حاکم بود.

وی با بیان اینکه تا چهار سال اول تحصیل در حوزه به ورود به دانشگاه فکر نمی‌کردم، افزود: در سال 70 یک سفر تبلیغی به بخش بشاگرد میناب داشتم. محرومیت از این بخش می‌بارید. حتی امکانات اولیه نیز در آنجا وجود نداشت. در همان فضا نوزادی که تازه به دنیا آمده بود به دلیل کمبود امکانات در مقابل چشمان ما فوت کرد. آنجا بود که تصمیم گرفتم وارد تحصیلات پزشکی شوم. چون با مدرک سوم راهنمایی وارد حوزه شده بودم، ظرف دو سال دبیرستان را تمام کردم و در رشته پزشکی دانشگاه بابل پذیرفته شدم.

مدیر بیمارستان تخصصی کودکان امیرکلا با بیان اینکه بعد از اتمام تحصیلات چندسالی را در سطح شهرستان بابل کار درمانی انجام داده‌ام، تصریح کرد: چند سالی است که وارد عرصه مدیریت در حوزه درمان بابل شده‌ام.

حسن‌نتاج درباره نحوه ورودش به شورای شهر، گفت: در پزشکی می‌گویند کسی که توانسته بیمارستان را اداره کند، قطعا می‌تواند در کار اجرایی شهر موفق باشد. این احساس را داشتم که می‌توانم کمک‌کار شهر باشم.

https://www.bloghnews.com/images/docs/000218/n00218531-r-b-000.jpg

وی با بیان اینکه پیگیری مناسبی در حوزه بهداشت و درمان بابل دیده نمی‌شد، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اصلی ورودم به شورای شهر، پیگیری امور حوزه بهداشت و درمان شهر بود.

عضو شورای اسلامی شهر بابل با اشاره به اینکه در دوران تحصیل در دانشگاه از کار اصلی حوزه فارغ نشدم، اضافه کرد: پزشک جسم و پزشک روح زمانی که در کنار هم قرار می‌گیرند، مردم از آن استقبال می‌کنند.

این مسئول تاکید کرد: لازم است در شورای شهر افرادی ورود کنند که تحصیل‌کرده باشند و بتوانند شهر را ارتقا دهند.

حسن‌نتاج با بیان اینکه معنویت در جامعه کم‌رنگ شده است، ادامه داد: در پزشکی رشد علمی خوبی صورت گرفته اما مسائل فرهنگی همپای آن رشد نکرده است.

وی ورود اعضای شورای شهر در کار اجرایی را یکی از مشکلات این نهاد عنوان کرد و متذکر شد: اعضای شورای شهر قانونگذار هستند و ورود آنها به کار اجرایی از انرژی شورا می‌کاهد.

مدیر بیمارستان تخصصی کودکان امیرکلا با بیان اینکه به لباس روحانیتم عرق دارم، اظهار کرد: در زندگی شخصی‌ام به‌گونه‌ای برخورد کرده‌ام که هم حوزه و هم دانشگاه را داشته باشم.

این مسئول با بیان اینکه طلبه‌ها باید در حوزه مشکلات جوانان ورود کنند، افزود: یکی از مشکلات هم‌لباس‌های ما، ورود پیدا نکردن در حوزه مسائل اجتماعی است.

حسن‌نتاج با اشاره به حضور 6 ماهه خود در عراق برای انجام کارهای درمانی، تصریح کرد: در کشور عراق که به لحاظ اقتصادی و زیرساختی از ایران پایین‌تر است، هزینه درمان در بیمارستان‌ها رایگان است اما در ایران این‌گونه نیست.

وی ادامه داد: وقتی طرح تحول نظام سلامت در ایران آغاز شد، رضایتمندی در میان مردم مشهود بود اما بالا رفتن تعرفه‌های پزشکی موجب نارضایتی مردم شد.

مدیر بیمارستان تخصصی کودکان امیرکلا با بیان اینکه قطع شدن بودجه‌ها موجب بدهکاری مراکز درمانی شده است، خاطرنشان کرد: برخی از کادر درمانی و پزشکان حدود 10 ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند.

این مسئول با اشاره به معلق شدن طرح تحول سلامت به دلیل عدم تزریق بودجه، گفت: هزینه درمان برای عموم جامعه سنگین است.

حسن‌نتاج در پایان گفت: همیشه در اتاقم باز است و به استقبال ارباب‌رجوع می‌روم چون برایم سخت است پشت در اتاق مسئولی منتظر بمانم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴