تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۳
کد مطلب : ۳۷۹۱۷۳
مقاله ضدایرانی نخست وزیر پیشین انگلیس در روزنامه آمریکایی واشنگتن پست که شباهت عجیبی با مواضع عربستان درباره ایران دارد، سوژه برخی تحلیلگران و خبرنگاران شد که کمک چند میلیون دلاری سعودی ها و اماراتی ها به موسسه وی را انگیزه این مقاله دانستند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،مقاله تونی بلر نخست وزیر پیشین انگلیس روز گذشته در روزنامه آمریکایی واشنگتن پست علیه ایران واکنش های منفی برخی کاربران در توئیتر را در پی داشت.

بسیاری از کاربران این مقاله وی را با کمک 10 میلیون دلاری عربستان به اندیشکده ای که او در انگلیس تاسیس کرده است، مرتبط دانستند.

«مت داس» مشاور روابط خارجی «برنی سندرز» سناتور آمریکایی در این باره به طعنه نوشت: مطمئنم نوشتن نکات ضدایرانی نخ نما درباره ایران توسط بلر هیچ ربطی به پولی که او از عربستان و امارات متحده عربی گرفته است، ندارد. چرا باید کسی چنین فکری بکند؟

داس در پیام دیگری افزود: فکر نمی کنم بلر و دیگر طرفداران مشهور جنگ عراق که منطقه را بی ثبات کردند، کسانی باشند که باید امروز به اظهاراتشان درباره ایران و منطقه گوش کنیم.

یک خبرنگار آزاد نیز در پیامی توئیتری با اشاره به مقاله بلر نوشت: اینها دقیقا مواضع حکومت سعودی بوده و این در حالی است موسسه بلر 10 میلیون دلار از سعودی ها گرفته تا به ولیعهد عربستان مشاوره بدهد.

همچنین یک استاد دانشگاه نیویورک به کنایه تاکید کرد که بلر باید در مقاله خود به میلیون ها دلار پولی که از امارات متحده عربی در ازای مشاوره گرفته است، اشاره می کرد.

مهدی حسن خبرنگار ارشد و مجری شبکه خبری الجزیره نیز نوشت: فکر کنم با خواندن مقاله بلر که حامی دیکتاتوری و جنگ طلب است، یکی از رگهایم پاره شد.

حسن افزود: ببینید او چگونه بدون آنکه کمپین بمباران و قحطی عربستان را ذکر کند نام یمن را ذکر می کند و بدون آنکه حرفی از سرکوب حکومت بحرین بزند از این کشور نام می برد و کسی که به عراق تجاوز کرد از استقلال این کشور می گوید.

منبع : افکار نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما