تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴
کد مطلب : ۴۰۰۹۳۲
نباید به بهانه حمایت از شالیکاران داخلی به مصرف‌کننده‌ها فشار وارد کرد و برنج‌های وارداتی را پس از سرکیسه‌شدن مصرف‌کننده به بازار عرضه کرد.
۰
plusresetminus
نرخ برنج داخلی را برای مصرف‌کننده‌ها تنظیم و منطقی کنید
برنج شمال کشور بتدریج جمع شد و طی چند روز آینده برنج استان گلستان نیز برداشت می‌شود و می‌توان گفت که کارنامه تولید برنج داخلی به بخش پایانی خود می‌رسد اما آنچه که درخور توجه است، عدم عرضه برنج از سوی کشاورز به بازار داخلی برای افزایش بیشتر قیمت است.

در حال حاضر کارخانه‌های شالیکوبی پر از شالی است و اغلب کشاورزان از فرووش محصول خود امتناع می‌کنند تا بتوانند برنج خود را با قیمت بیشتر بفروش برسانند. به‌گفته چند تن از کارخانه‌داران شالیکوبی، قیمت هر کیلو برنج امسال در هفته گذشته مبلغ 15 هزار تومان از کشاورز خریداری می‌شد، اما طی هفته گذشته به دلیل عدم عرضه برنج از سوی برنج‌کاران مازندرانی قیمت هر کیلو برنج به 17 تا 18 هزار تومان بالغ شده و شالیکار امید دارد تا این رقم به 20 هزار تومان در ازائ هر کیلو برسد.

به اظهار تنی چند از کارشناسان، اطمینان شالیکاران از عدم عرضه برنج وارداتی از سوی دولت، باعث شده تا برنج‌کاران نیز از فرصت استفاده کرده و بدون توجه به مصالح مصرف‌کننده، قیمت برنج خود را هر روز بالاتر از روز قبل ببرند.

همین کارشناسان معتقدند در صورت عدم خرید برنج از سوی مصرف‌کننده تا حداکثر اواسط شهریور و عرضه تدریجی برنج‌های وارداتی بویژه در ماه محرم، قیمت برنج داخلی بشدت افت خواهد کرد و مصرف‌کننده می‌تواند برنج مورد نظر خود را با قیمت منطقی خریداری کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷