تاریخ انتشارجمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
کد مطلب : ۳۵۸۷۰۹
مشخصه خط سیاسی پیامبر صلی‌الله "عدالت اجتماعی" و امداد به" محرومان" و مبارزه با "نامحرمان"، یعنی اشراف طاغوتی بود.
۰
plusresetminus
محرومان و نامحرمان،، قطب‌نمای"بعثت"
به گزارش بلاغ،  روز مبعث، روز ابلاغ پیام الهی به پیامبر الهی محمدصلی‌الله علیه و آله بود و هست، که البته زندگی پیامبر را به دو بخش تقسیم می‌نماید. قبل و بعداز بعثت و در مرحله بعد هم، حیات پیامبراعظم به دو بخش دیگری تقسیم می‌شود: قبل ازهجرت(دوران حضور درمکه که "معارفه اسلام" بود وبدلیل عدم آمادگی مردم جزیزه‌العرب وهمچنین دشمنی کاپیتال‌های اشراف قریش،10سال زمان گرفت) و بعدازهجرت هم، آغاز رسمی و اجرایی ماموریت پیامبر در "مدینه" بود، که رسالت نبی سلام‌الله‌علیه، عینیت عملی پیدا کرد و مسلمین بعداز "انقلاب اسلامی" درمکه، وارد مرحله "حکومت اسلامی" درمدینه شدند و بعد هم "دولت سازی" و جامعه‌سازی شکل گرفت.
 
بعثت پیامبر(ص) حامل پیام‌های زیادی است، اما در این مقال کوتاه می‌خواهیم به دو گزاره راهبردی آنهم در عصاره بعثت یعنی دوران وابتدای "هجرت" پیامبر در مدینه هست، اشاره نمائیم:
 
1- تاسیس "حکومت اسلامی"، یعنی عملی شدن آنچه که درحد حرف(اقراء...) باقی نماند و اساساً "اسلام" منهای قرائت "حکومتی"، یعنی دریای بدون آب و اینکه هیچ انسان عاقلی به بیابان نمی‌گوید "دریا"!!
 
- به همین منظور پیامبر(ص) در13سال مدینه، شخصاً فرمول و مدل اسلامی "حکمرانی" را معرفی کردند و در حجه‌الوداع هم ادامه و استمرار آنرا تئوریزه فرمودند و بعداز رحلت هم جانشینان پیامبر یعنی ائمه طاهرین، یک به یک در طول 250سال تمام تلاش‌شان تاسیس حکومت اسلامی بود و حسب ظاهر البته نشد  و همه به جز امام عصر(عج‌الله)  توسط خوانین سیاسی و شاهان به شهادت رسیدند، که نقطه اوج آن جنایتی بود که درعصرعاشورای 60هجری قمری توسط "سازمان اموی" اتفاق افتاد.
 
- دراسلام "احکام خمسه تکلیفی" داریم و این یعنی، تمام رفتار یک مسلمان از این پنج حالت خارج نیست: (حرام-مکروه-مباح-مستحب-واجب )، اما امام خمینی رضوان‌الله یک حکم و حالت رفتاری دیگری را اضافه فرمودند و آنهم "اوجب" است و فرمودند: حفظ نظام اسلامی "اوجب واجبات" است و در جایی هم فرمودند:"والله اسلام همه‌اش سیاست است".
 
- امام از قم به تهران آمد تا سیاست و حکومت کند و پیامبر هم از مکه به مدینه آمد تا سیاسیت و حکومت کند.
 
2-مشخصه خط سیاسی پیامبر صلی‌الله "عدالت اجتماعی" و امداد به" محرومان" و مبارزه با "نامحرمان"، یعنی اشراف طاغوتی بود.
 
-پیامبر صلی‌الله، "محرومان" را صاحبان اصلی خانه اسلام ناب می‌دانست، چنانچه که وقتی به مدینه رسید خود، که پیامبراسلام و پیام اسلام را به دوش می‌کشید، به خانه فقیرترین اهل مدینه یعنی "ابوایوب" رفت و به همه فهماند "محرومان" و مستضعفان، صاحبان اصلی (خانه)اسلام و انقلاب هستند.
 
- امام خمینی هم به مراتب فرمودند: "محرومان ومستضعفان صاحبان (خانه) اصلی انقلاب هستند و در این مسیر هم دست به کار شدند و درهمان ابتدای انقلاب57یعنی 22روز بعد از 22بهمن، فرمان تاسیس کمیته امداد را صادر کردند و حتی نام مبارک‌شان "پسوند" این نهاد "محروم نواز" شد و بعد جهادسازندگی –بنیادمستضعفان  –بنیادمسکن بنیاد15خرداد و...برای توجه فوری به محرومان رونمایی گردید.
 
- "قطب نمای" رسیدن به مسیر درست در نظام اسلامی و همچنین کارگزاران آن، همین توجه به "محرومان" است و اگر این‌چنین نبود حاکمیت، اسلامی نیست و حکمران آن جزء "نامحرمان" خواهند بود.
 
- پیامبر صلی‌الله، شدیداً به "اشراف"(نامحرمان) حساس بود و اجازه نمی‌داد که مستضعفین (محرومان) تحقیر شوند و امام خمینی هم در نامه‌ها و وصیت نامه، در سخنرانی‌ها و رفتارخویش همیشه هشدار به "نامحرمان" (لیبرال‌های سرمایه‌دار و غرب پذیر) می‌داند و فرمودند :"تا من هستم نمی‌گذارم حکومت بدست این نامحرمان بیافتند"
 
-بزرگ‌ترین هشدار در ابتدای دهه پنجم انقلاب اسلامی ایران این است که باید این "قطب نما" را در نقطه‌ای صاف و مسطّح قرار دهیم و ارزیابی کنیم: آیا حکمرانان نظام اسلامی از "محرومان" حمایت دارند یا خودشان به تدریج عضو سازمان "نامحرمان" شدند.
 
-امروز متاسفانه شاهد حاکمیت جریان "غیرانقلابی" داخل نظام هستیم که "نامحرم" است و علاقمند به "تعمیرقلب" (به تعبیررهبری) ناشی از انسداد رگ‌های انقلابی نیست و زندگی‌های نجومی -فیش‌های نجومی –هزینه‌های نجومی -سُفره وسَفَرهای نجومی –پُست‌های نجومی –خلاف‌های نجومی وخسارت‌های نجومی وارد می‌سازد.
 
-امروز متاسفانه بدلیل نفوذ لیبرالیسم (نامحرمان) به بدنه دولت اسلامی، شاهد این هستیم که فاصله "فقیر وغنی" درحال افزایش است به نحویکه دشمن قدیمی و بدسابقه‌ای بنام انگلیس هم طمع کرد و برای "شبکه سازی-بدنه سازی" بدنبال تاسیس "خیریه‌های" انگلیسی در ایران است و حتی د رارض اقدس، مشهدمقدس هم "خیریه‌های انگلیسی" تاسیس می‌کند و در کرمانشاه  ردپای امنیتی در بخش رسیدگی به آسیب‌دیدگان دارد (با پدیده‌ای بنام "قاچاقچیان نیکوکار" و" نیکوکاران قاچاقچی" مواجه‌ایم).
 
- البته جریان انقلابی به شکرانه بصیرت و هوش استراتژیک درصحنه اجتماعی کشور حاضرند و دوشادوش ملت ومستضعفان در حال زدن "پاتک" اساسی به دشمن در حوزه خدمات اجتماعی هستند.
 
درپایان "قطب نمایی" را که در نامه امام خمینی (به عنوان بنیانگذار تنها حکومت اسلامی جهان و ابرقدرت جهان اسلام) به فرزند و یادگارش حضرت حجت‌الاسلام سیداحمد آقا متجلی شد بیان می‌کنیم (21/8/64)
 
"...شیخ نسبتاً وارسته‌ای را نزدیک دکان نانوایی که قطعه نانی را خالی می‌خورد دیدم که گفت: به من گفتند "عمامه" را بردار، من نیز برداشتم دادم به دیگری، که دو تا پیراهن برای خودش بدوزد، الان هم نانم را خوردم و سیر شدم تا شب هم خدا بزرگ است...پسرم! من چنین حالی را اگر بگویم به همه مقامات دنیوی می‌دهم، باورکن..."
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴