4 روز پس از حمله موشکی به تروریست‌های تکفیری در سوریه صورت گرفت

اظهارات تند روحانی علیه سپاه چه بود؟

تاریخ انتشاردوشنبه ۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۳۰۰۵۰۶
چرا روحانی به گونه‌ای علیه سپاه اظهارنظر کرده که از آن ناراحتی او از عزیز شدن سپاه پاسداران در افکار عمومی پس از نشان دادن اقتدار موشکی استنباط می‌شود؟
۰
plusresetminus
اظهارات تند روحانی علیه سپاه  چه بود؟
به گزارش بلاغ، حسن روحانی پنجشنبه‌شب در جمع فعالان اقتصادی اظهاراتی تند و عجیب علیه سپاه مطرح کرد. روحانی که این روزها به‌خاطر اظهارات تنش‌آفرین و جنجالی خود مورد انتقاد دلسوزان، فعالان سیاسی و مراجع تقلید قرار گرفته، درحالی که چند روز از حمله موشکی سپاه به تروریست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه نگذشته، سپاه را هدف اظهارات تند و عجیب خود قرار داد. 
 
روحانی در سخنرانی خود در جمع فعالان اقتصادی به بهانه اصل 44 گفت: ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ برای این بود که اقتصاد به مردم واگذار شود و دولت از اقتصاد دست بکشد اما ما چه کار کردیم؟ بخشی از اقتصاد دست یک دولت بی‌تفنگ بود که آن را به یک دولت با تفنگ تحویل دادیم، این اقتصاد و خصوصی‌سازی نیست.
 
رئیس‌جمهور افزود: از آن دولتی که تفنگ نداشت می‌ترسیدند چه برسد به اینکه اقتصاد را به دولتی دادیم که هم تفنگ دارد و هم رسانه در اختیار دارد و همه چیزی دارد و کسی جرأت ندارد با آنها رقابت کند. این البته نخستین‌بار نیست که حسن روحانی علیه سپاه اظهارنظر می‌کند اما نکته قابل تامل درباره این اظهارات روحانی زمان بیان این اظهارات است.
 
در حالی که تنها 4 روز از حمله موشکی سپاه به تروریست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه می‌گذرد و تحلیلگران از ابتکار عمل ایران در تحولات منطقه خبر می‌دهند، چرا حسن روحانی اصل 44 را بهانه قرار داده و لوله تفنگ اظهارات خود را به سمت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشانه رفته است؟ آیا این موضوع خلاف امنیت ملی و اقتدار دفاعی ایران نیست؟
 
چرا روحانی به گونه‌ای علیه سپاه اظهارنظر کرده که از آن ناراحتی او از عزیز شدن سپاه پاسداران در افکار عمومی پس از نشان دادن اقتدار موشکی استنباط می‌شود؟ نکته دوم مربوط به ارتباط حمله روحانی به سپاه با تحریم‌های جدید آمریکا علیه این نهاد انقلابی است. پنجشنبه هفته گذشته مجلس سنای آمریکا با 98 رای موافق طرح تحریم S722 را علیه ایران تصویب کرد.
 
 در این طرح تحریمی که به اعتقاد کارشناسان «مادر همه تحریم‌ها» است و بی‌سابقه‌ترین فشارهای اقتصادی را علیه ایران اعمال می‌کند، سپاه پاسداران نیز در زمره گروه‌های تروریستی در نظر گرفته شده و تمام محدودیت‌های مربوط به گروه‌های تروریستی علیه سپاه پاسداران اعمال شده است. بخوبی مشخص است این اقدام آمریکایی‌ها در راستای توافق اخیر ترامپ با حکومت سعودی برای کمرنگ کردن نقش ایران در تحولات منطقه و تضعیف بنیه دفاعی ایران است. در واقع در حالی که آمریکا یک قرارداد چندصد میلیارد دلاری فروش اسلحه به عربستان را امضا کرده بود، تحریم برنامه موشکی ایران و سپاه را نیز در دستور کار قرار داد. این به معنای تلاش آمریکا برای تغییر موازنه قدرت در منطقه به سود آل‌سعود است.
 
 در چنین شرایطی اظهارات حسن روحانی علیه سپاه می‌تواند به معنای چشمک علیه سپاه نیز تلقی شود! از سوی دیگر به اعتقاد کارشناسان ورود سپاه به فعالیت‌های دولتی با درخواست‌های مکرر دولت‌ها انجام شده و در واقع این دولت‌ها هستند که به‌خاطر توانمندی‌های سپاه، از توان این نیروی انقلابی برای پیش بردن اهداف عمرانی خود استفاده می‌کنند. در دولت اول حسن روحانی نیز بارها از سپاه برای انجام فعالیت‌های دولتی دعوت شد و روحانی نیز در موعد انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم از اتمام این پروژه‌های بزرگ عمرانی که توسط سپاه انجام شد، بهره‌برداری‌های انتخاباتی خود را کرد.  به نظر می‌رسد تلاش حسن روحانی برای تداوم اظهارات جنجالی و حاشیه‌ای که از تشکیک در مشروعیت ولایت حضرت علی(ع) تا تخریب سپاه آن هم در میانه جنگ علیه تروریست‌ها در دامنه آن قرار دارد، آسیب‌های اجتماعی گسترده‌ای در کشور به همراه خواهد داشت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴