انفجار در بیروت و کشته شدن یک مقام عالی‌رتبه امنیتی

اعلام عزای عمومی در لبنان

تاریخ انتشارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۹۷۰۶
به دنبال کشته شدن رئیس بخش اطلاعات نیروهای امنیت داخلی لبنان در انفجار روز جمعه بیروت و به وجود آمدن تنش و درگیری در این کشور، گروه‌های مخالف 14 مارس خواهان استعفای نجیب میقاتی شدند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از سایت اینترنتی شبکه الجزیره، ترور وسام الحسن، رئیس بخش اطلاعات نیروهای امنیت داخلی لبنان به دنبال این انفجار در منطقه الاشرفیه واقع در بیروت باعث به وجود آمدن تنش‌های سیاسی و امنیتی در این کشور شده است.
نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که امروز (شنبه) در سراسر لبنان عزای عمومی اعلام شده و تمام ادارات دولتی و نهادها تعطیل و پرچم‌های لبنان در ادارات رسمی و شهرداری‌ها "برای احترام به روح شهدایی که در این انفجار کشته شدند" نیمه افراشته خواهد شد.
گروه‌های 14 مارس (وابسته به سعد الحریری، نخست‌وزیر سابق لبنان) مسئولیت این انفجار را متوجه نجیب میقاتی کرده و خواهان استعفای فوری وی شدند.
آنها همچنین از تمام گروه‌ها خواستند تا در مراسم تشییع جنازه وسام الحسن مشارکت کنند.
به دنبال انفجار این خودرو بمب‌گذاری شده در جمعه در منطقه الاشرفیه دست‌کم هفت تن کشته و 78 تن دیگر زخمی شدند.
خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرد که صدای شلیک گلوله در منطقه التبانه واقع در طرابلس شنیده شده و در این منطقه میان افراد مسلح درگیری‌هایی به وقوع پیوسته است.
در بیروت نیز جوانان خشمگین لبنانی راه‌ها و مسیرها را با استفاده از تایرهای آتش گرفته بستند.
در صیدا واقع در جنوب بیروت نیز ساکنان این منطقه مسیرهای مواصلاتی را با استفاده از تایرهای آتش گرفته بستند.
گروه های 14 مارس مدعی‌اند که این انفجار از سوی عوامل نظام حاکم سوریه صورت گرفته چرا که وسام الحسن اخیرا تحقیقات مربوط به تلاش برای انجام عملیات انفجاری در لبنان توسط نظام حاکم سوریه را در دست داشت و به دنبال آن یکی از وزرای سابق لبنانی به نام میشل سماحه دستگیر شد.
وسام الحسن همچنین در زمان حیاتش به متلاشی کردن 30 شبکه جاسوسی اسرائیل در لبنان کمک کرد./ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما