تاریخ انتشارجمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۳
کد مطلب : ۸۰۲۷
امام جمعه نوشهر با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در تهران گفت: جنبش عدم تعهد در بیداری اسلامی نقش اثرگذار داشته است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،حجت‌الاسلام محمود مشایخ امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نوشهر بیان داشت: دشمنان تلاش زیادی برای عدم برگزاری این اجلاس در ایران داشته‌اند اما این اجلاس به‌زودی برگزار خواهد شد و نشان‌‌دهنده هویت و اقتدار کشور خواهد بود.
وی با اشاره حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی روز قدس، این روز را متفاوت از سال‌های دیگر در داخل و خارج از کشور عنوان کرد و اظهار داشت: انواع تحریم و تهدید علیه ایران اسلامی، مظلومیت شیعه در عربستان و بحرین، مظلومیت سوریه با حضور حداقل 20 کشور برای کشتار فجیع زن و مرد سوری باعث تفاوت این راهپیمایی با دیگر سال‌ها شده که دستاوردهای فراوانی را نیز در پی خواهد داشت و یکی از دستاوردهای این حضور برملا شدن چهره ترکیه و تمامی معارضان به سوریه است.
مشایخ تصریح کرد: جنگ در سوریه جنگ با استکبار است زیرا این معارضان با پول سعودی‌ها و قطر، با اسلحه امریکا، با پایگاه‌های آموزشی ترکیه و با جاسوسی اسرائیل و حمایت اردن با سوریه در حال جنگ هستند و هدف آنها این است که همان طوری که قطر پایگاه آنها شد حکومتی در سوریه ایجاد شود که پایگاهی برای آنان شود.
خطیب جمعه نوشهر بیان داشت: بیداری اسلامی امریکا و اسرائیل را در سراشیبی سقوط قرار داده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایان ماه مبارک رمضان اذعان داشت: در شب و روز آخر ماه رمضان بخشیده شدن تعداد افراد به تعداد تمامی آنها در طول ماه است و از این جهت فضائل بسیاری دارد.
مشایخ یادآور شد: نماز عید فطر نیز در این روز اقامه خواهد شد و مسلمانان روزه دار در این روز زکات فطریه خود را در کنار برگزاری نماز عید به مراجع ذیصلاح تحویل دهند.
وی همچنین در ادامه بررسی آسیب‌های اجتماعی بیان داشت: اختلافات و نابسامانی‌های خانوادگی از معضلات اجتماعی بوده که امروز گریبانگیر خانواده‌هاست.
مشایخ اذعان داشت: اختلافات بر سر ارث، اختلافات زناشویی و همچنین فرزندان بدون والدین از مصادیق این معضل است.
وی از طلاق به عنوان یک معضل اجتماعی یاد کرد و بیان داشت: فراوانی طلاق نشان‌دهنده این است که جامعه از اسلام دور شده و فرهنگ جامعه ناسالم و غلط است./فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴