تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۶۶۴۲
رئیس اداره دارایی و مالیاتی چالوس گفت: شهرداری چالوس بدهکار ترین دستگاه به این اداره شهرستانی است.
۰
plusresetminus
بلاغ -عباس پاشا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تسلیم اظهار نامه با توجه به اصلاحات برنامه پنج ساله توسعه، نقطه عطف تاریخ مالیاتی ایران بود که سبب تحول در مالیات می شود.
 
وی ا افزود: در سال 91 برابر قانون برنامه پنج ساله توسعه که از سال 90 اجرایی شد طبق تبصره دو ماده 119 قانون ، تحولات جدیدی در معافیت مالیاتی ایجاد شد که شرط معافیت مالیاتی تسلیم اظهار نامه شد.
پاشا گفت: به جز فعالیتهای کشاورزی، حقوق حقوق بگیران و وسائل نقلیه هر نوع فعالیت دیگری به شرط ارائه اظهار نامه می تواند از معافیت مالیاتی استفاده کند.
 
وی افزود: تمامی کسبه، مالکان املاک مسکونی، مدارس و دانشگاههای غیر انتفاعی یا مراکز که فعالیتهای هنری، آموزشی دارند درصورتی که تا پایان تیرماه 91 اظهار نامه خود را تسلیم نکنند نمی توانند از معافیت های مالیاتی استفاده کنند.
 
وی ادامه داد: در سنوات قبل تمامی اشخاص حقیقی که از بانکها تسهیلات مضاربه ای دریافت می کردند برای آنها مالیات تعیین می شد و این برای شهروندان سخت بود اما از خرداد ماه 91 و برابر آخرین مصوبه رقم 15 میلیون تومان تا سقف 50 میلیون تومان ارتقا یافت و نیازی به مکاتبه با اداره مالیات ندارد.
رئیس اداره امور مالیات و دارایی چالوس عنوان داشت: حدود نهصد میلیون تومان وصولی مالیاتی شهرستان چالوس از بازاریان در سال قبل بود که این رقم  مالیات یک ماه این اداره را تامین می کنند و مابقی از منابع دیگری همچون پروژه ها ، هتل ها و ... گرفته می شود تا به مردم فشاری نیاید.
 
پاشا درباره معوقه مالیاتی در شهرستان چالوس تصریح کرد: رقمی معادل هشت میلیارد و 600 میلیون تومان میزان معوقه بوده که از این مقدار هفت میلیارد و 200 میلیون تومان آن تنها مربوط به یک خواهر و برادر است و شهرداری چالوس در مرحله بعدی به عنوان بدهکارترین دستگاه به اداره مالیات است.
 
وی با بیان اینکه بیشترین رقم مالیاتی از سوی شهرک توریستی نمک آبرود پرداخت شده، افزود: در سال گذشته 9 میلیارد تومان وصولی مالیاتی در چالوس داشتیم که یک دوازدهم آن از سوی بازاریان پرداخت شد.
 
رئیس اداره مالیات و دارایی چالوس افزود: تمامی اشخاص در پایان هر سال تنها به مدت چهار ماه فرصت دارند تا اظهار نامه مالیاتی خود را تکمیل و ارائه دهند.
 
وی بیان داشت: در سال گذشته کسانی که در طول سال پنج میلیون و 20 هزار تومان در آمد سالانه داشتند از پرداخت مالیات معاف بودند که این رقم برای امسال شش میلیون و 600 هزار تومان در سال تعیین شد.
 
پاشا به عدم همکاری شهرداری چالوس با این اداره اشاره کرد و افزود: مالیات ارزش بر افزوده در چالوس پنج در صد بوده که 2.8  درصد آن به حساب اداره مالیات واریز می شود و 2.2 درصد باقی مانده  به حساب شهرداری می رود اما متاسفانه شهرداری همکاری های لازم را با اداره مالیات و دارایی چالوس ندارد درحالی که همکاری شهرداری چالوس با این اداره به سود خود آنها است.
 
وی اظهار داشت: از شهرداری‌ انتظار می‌رود در بحث تشویق بازاریان و اطلاع رسانی بابت پرداخت مالیات همکاری کنند که در صورت همکاری سطح پرداختی‌ها نیز بالا می‌رود.
 
رئیس اداره مالیات و دارایی چالوس از شهروندان خواست با توجه به الکترونیکی شدن فرمهای اظهار نامه برای پر کردن اظهارنامه ها از طریق سامانه اینترنتی اقدام کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴