تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۶۵۴۶
همزمان با سفر ملکه انگلیس به اسکاتلند اعضای جنبش جمهوریخواهی در ادینبورگ در نظر دارند تظاهراتی ضدسلطنتی را در اعتراض به بی‌عدالتی‌های صورت گرفته توسط خاندان سلطنتی انگلیس برگزار کنند.
۰
plusresetminus
بلاغ-پایگاه اینترنتی "ریپابلیک اسکاتلند" متعلق به شاخه اسکاتلند جنبش جمهوریخواهی ضدسلطنت انگلیس در بیانیه‌ای که روز گذشته منتشر کرد از طرح این جنبش برای برگزاری تظاهراتی علیه سفر ملکه انگلیس به این منطقه خبر داد.
بنا بر این گزارش، این تظاهرات قرار است روز پنج شنبه 5 ژوئیه (15 تیرماه) در ادینبورگ اسکاتلند برگزار شود.
ملکه انگلیس در ادامه سفرهایی که به افتخار شصتمین سالگرد سلطنت خود انجام می‌دهد، این بار قرار است به اسکاتلند سفر کند.
شاهزاده "فیلیپ" ملقب به "دوک ادینبورگ" همسر ملکه نیز وی را در این سفر احتمالا جنجالی همراهی می‌کند.
این سفر از روز گذشته آغاز شده است و از آن جهت حائز اهمیت است که اسکلاتلند یکی از کشورهایی است که خواهان استقلال کامل از انگلیس است. جنبش‌های مختلفی در این کشور برای تشویق مردم به حمایت از جدایی‌طلبی شکل گرفته و حتی برخی احزاب و نمایندگان پارلمان این کشور نیز خواستار جدایی از انگلیس هستند.
جنبش جمهوریخواهی اسکاتلند اعلام کرده است این تظاهرات قرار است همزمان با شرکت ملکه انگلیس، دوک ادینبورگ و دیگر اعضای خانواده سلطنتی انگلیس در مراسم سالانه کلیسای جامع سنت جایلز در روز پنج شنبه مقابله ساختمان کلیسا برگزار شود.
بنا بر این گزارش، در این مراسم قرار است بالاترین نشان افتخار اسکاتلند نیز به شاهزاده ویلیام اعطا شود.
"پاول لینستر" رئیس جنبش جمهوریخواهی اسکاتلند اعلام کرد: اعطای این نشان به شاهزاده ویلیام یک نمونه دیگر از این مورد است که سلطنت و همچنین نظام اعطای نشان های افتخار در این کشور غیرمنصفانه است. و به جای اینکه این نشان ها به مردم اسکاتلند که سخت برای پیشرفت کشورشان تلاش کرده‌اند اعطا شود، این نشان‌ها به دوستان یا اقوام ملکه داده می‌شود.
بر اساس بیانیه منتشر شده توسط جنبش جمهوریخواهی اسکاتلند، این تظاهرات قرار است روز پنج شنبه رأس ساعت 9 صبح آغاز شود. ملکه انگلیس قرار است ساعت 10 و 30 دقیقه صبح به جایگاه مراسم برسد و مراسم اعطای این نشان نیز رأس ساعت 11 آغاز می‌شود./فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰